Co to jest aktualizacja podstawowego algorytmu Google Broad?

Po przeczytaniu tego artykułu będziesz miał lepsze pojęcie o tym, do czego służy aktualizacja podstawowa i jak odzyskać, jeśli wpłynęło to na rankingi. Kiedy Google ogłasza aktualizację szerokiego podstawowego algorytmu, wielu specjalistów SEO zadaje sobie pytanie, co dokładnie się zmieniło (oprócz ich rankingów).

 

Potwierdzenie przez Google podstawowych aktualizacji jest zawsze niejasne i nie dostarcza wielu szczegółów poza stwierdzeniem, że aktualizacja miała miejsce. Społeczność SEO jest zwykle powiadamiana o podstawowych aktualizacjach za pośrednictwem tych samych standardowych tweetów z Google Search Liaison. Jest jedno ogłoszenie od Google, kiedy aktualizacja zaczyna się pojawiać, i jedno o jej zakończeniu, z kilkoma dodatkowymi szczegółami pomiędzy (jeśli istnieją).

To niezmiennie sprawia, że ​​specjaliści SEO i właściciele witryn zadają wiele pytań dotyczących wpływu aktualizacji rdzenia na ich rankingi. Aby uzyskać wgląd w to, co mogło spowodować wzrost, spadek lub pozostawienie pozycji w rankingu witryny, warto zrozumieć, czym jest szeroka aktualizacja podstawowa i czym różni się od innych typów aktualizacji algorytmów.

 

Czym dokładnie jest główna aktualizacja?

Po pierwsze, pozwolę sobie usunąć obowiązkowy schemat „ Google dokonuje setek zmian algorytmów rocznie , często więcej niż jedną dziennie”. Wiele z wymienionych aktualizacji, o których słyszymy ( Pingwin , Panda , Pigeon , Fred itp.) zostało zaimplementowanych w celu rozwiązania określonych błędów lub problemów w algorytmach Google .

W przypadku Penguin był to spam linkowy; w przypadku Pigeon był to lokalny spam SEO. Wszystkie miały określony cel. W takich przypadkach Google (czasem niechętnie) poinformował nas, co próbuje osiągnąć lub zapobiec za pomocą aktualizacji algorytmu , dzięki czemu mogliśmy cofnąć się i naprawić nasze witryny.

Aktualizacja rdzenia jest inna.

Tak jak rozumiem, aktualizacja rdzenia jest poprawką lub zmianą samego głównego algorytmu wyszukiwania. Wiesz, ten, który ma od 200 do 500 czynników rankingowych i sygnałów (w zależności od tego, którego bloga SEO czytasz dzisiaj). Podstawowa aktualizacja oznacza dla mnie, że Google nieznacznie poprawił znaczenie, kolejność, wagi lub wartości tych sygnałów.

Z tego powodu nie mogą od razu powiedzieć nam, co się zmieniło, bez ujawnienia sekretnego sosu. Najprostszym sposobem zobrazowania tego byłoby wyobrażenie sobie 200 czynników wymienionych w kolejności ważności. Teraz wyobraź sobie, że Google zmienia kolejność 42 z tych 200 czynników.

 

Rankingi by się zmieniły, ale byłoby to połączeniem wielu rzeczy, a nie ze względu na jeden konkretny czynnik czy przyczynę. Oczywiście nie jest to takie proste, ale to dobry sposób na myślenie o aktualizacji rdzenia. Oto czysto wymyślony, nieco bardziej skomplikowany przykład tego, czego Google nie powiedziałby nam:

„W tej podstawowej aktualizacji zwiększyliśmy wartość słów kluczowych w tagach H1 o 2%, zwiększyliśmy wartość HTTPS o 18%, zmniejszyliśmy wartość słowa kluczowego w tagu title o 9%, zmieniliśmy wartość D w naszych obliczeniach PageRank z . 85 do 0,70 i zaczął używać metody pobierania TF-iDUF dla zalogowanych użytkowników zamiast tradycyjnej metody TF-PDF.”

 

(Przysięgam, że to są prawdziwe rzeczy. Po prostu nie mam pojęcia, czy są to prawdziwe rzeczy używane przez Google). Na początek wielu specjalistów pozycjonowania tego nie zrozumie. Zasadniczo oznacza to, że Google mógł zmienić sposób obliczania ważności terminów na stronie, ważenia linków w rankingu PageRank lub obu, lub całej gamy innych czynników, o których nie może mówić (bez ujawniania algorytmu).

 

Mówiąc prościej: Google zmienił wagę i znaczenie wielu czynników rankingowych. To proste wyjaśnienie. W najbardziej złożonej formie firma Google przeprowadziła nowy zestaw szkoleniowy za pomocą swojego modelu rankingowego uczenia maszynowego, a osoby oceniające jakość wybrały ten nowy zestaw wyników jako bardziej odpowiedni niż poprzedni zestaw, a inżynierowie nie mają pojęcia, jakie wagi się zmieniły ani jak się zmieniły, ponieważ jest to po prostu jak działa uczenie maszynowe .

 

(Wszyscy wiemy, że Google używa wskaźników jakości do oceniania wyników wyszukiwania. Oceny te określają sposób, w jaki wybierają jedną zmianę algorytmu, a nie inną, a nie sposób, w jaki oceniają Twoją witrynę. Każdy może zgadywać, czy wprowadzą to do systemów uczących się. Ale jest to jedna z możliwości). Prawdopodobnie jakaś losowa kombinacja ważenia dostarczyła bardziej trafnych wyników dla osób oceniających jakość, więc przetestowali to więcej, wyniki testów to potwierdziły i przepchnęli to na żywo.

Jak odzyskać podstawową aktualizację?

W przeciwieństwie do głównej nazwanej aktualizacji, która dotyczyła konkretnych rzeczy, aktualizacja podstawowa może zmienić wartości wszystkiego. Ponieważ witryny są porównywane z innymi witrynami istotnymi dla Twojego zapytania (inżynierowie nazywają to korpusem), powód, dla którego Twoja witryna spadła, może być zupełnie inny niż powód, dla którego ktoś inny poprawił lub spadł w rankingu.

 

Mówiąc prościej, Google nie mówi Ci, jak „odzyskać”, ponieważ prawdopodobnie jest to inna odpowiedź dla każdej witryny i zapytania. Wszystko zależy od tego, co robią wszyscy inni próbujący uszeregować dla Twojego zapytania. Czy każdy z nich oprócz Ciebie ma swoje słowo kluczowe w tagu H1? Jeśli tak, to może to być czynnikiem przyczyniającym się. Czy wszyscy już to robicie? Wtedy prawdopodobnie ma to mniejszą wagę dla tego zbioru wyników.

 

Jest bardzo prawdopodobne, że ta aktualizacja algorytmu w ogóle nie „ukarała” cię za coś. Najprawdopodobniej po prostu nagrodził inną witrynę więcej za coś innego. Być może zabiłeś go wewnętrznym tekstem zakotwiczenia i wykonali świetną robotę, formatując treść, aby dopasować ją do intencji użytkownika – a Google przesunął wagi, aby formatowanie treści było nieco wyższe, a wewnętrzny tekst zakotwiczenia był nieco niższy.

 

W rzeczywistości było to prawdopodobnie kilka drobnych poprawek, które w połączeniu nieznacznie przechyliły szalę na korzyść tej lub innej witryny (pomyśl o naszej zmienionej liście tutaj). Znalezienie tego „czegoś innego”, co pomaga konkurencji, nie jest łatwe — ale właśnie to utrzymuje specjalistów SEO w branży.

 

Kolejne kroki i czynności

Rankingi spadły po aktualizacji podstawowej – co teraz? Następnym krokiem jest zebranie informacji na temat stron, które są w rankingu w miejscu, w którym znajdowała się Twoja witryna. Przeprowadź analizę SERP, aby znaleźć pozytywne korelacje między stronami, które mają wyższą pozycję w rankingu dla zapytań, w których Twoja witryna jest teraz niższa. Staraj się nie przesadzać z nadmierną analizą szczegółów technicznych, takich jak szybkość ładowania każdej strony lub ich podstawowe wyniki w zakresie wskaźników internetowych.

 

Zwróć uwagę na samą treść. Przechodząc przez to, zadaj sobie pytania takie jak:

  • Czy zapewnia lepszą odpowiedź na zapytanie niż Twój artykuł?
  • Czy treść zawiera nowsze dane i aktualne statystyki niż Twoje?
  • Czy istnieją zdjęcia i filmy , które pomagają ożywić treść dla czytelnika?

 

Google stara się udostępniać treści, które zapewniają najlepsze i najpełniejsze odpowiedzi na zapytania wyszukiwarek. Trafność jest jedynym czynnikiem rankingowym, który zawsze zwycięża nad wszystkimi innymi. Przyjrzyj się uczciwie swoim treściom, aby sprawdzić, czy są one dzisiaj tak samo istotne, jak przed aktualizacją podstawowego algorytmu. Stamtąd będziesz wiedział, co wymaga poprawy.  Najlepsza rada, jak zdobyć aktualizacje rdzenia? Koncentruj się na:

  • Intencja użytkownika.
  • Treści wysokiej jakości.
  • Czysta architektura.
  • wytyczne Google.

Wreszcie, nie przestawaj ulepszać swojej witryny po osiągnięciu pozycji 1, ponieważ witryna na pozycji 2 nie zatrzyma się. Tak, wiem, to nie jest odpowiedź, której ktokolwiek chce, i brzmi jak propaganda Google. Przysięgam, że tak nie jest. To tylko rzeczywistość tego, czym jest główna aktualizacja.

Nikt nie powiedział, że SEO jest łatwe.